أحداث 24 ساعة

مجلس الشورى اتحرق يابني آدمين


طبعا الكل عارف ان مجلس الشورى بتاعنا (احنا المصريين يعني ) اتحرق يوم الأربعاء الموافق 20 - 8 - 2008م
ده هنعتبره العنوان.. وتعالوا معايا نشوف ايه اللي بيحصل


التليفزيون المصري : معالي رئيس الوزراء ، مجلس الشورى اتحرق وولع بجاز .. تعليق معاليك ايه مبدأيا على الحادث ؟!!!!!!!!!

رئيس الوزراء : اولا احنا بنبذل أقصى جهد لمعرفة سبب الحريق ، لأن جهدنا حثيث .. حثيث .. بقولك حثثثثثثثثثثثيث جدا ، وانا بأدعو الشباب للمشاركة في هذا العمل الجليل .. ولازم كلنا نساعد بعض
الله .. هي الشرطة هتعمل ايه ولا ايه يعني .. ميش كفاية يعني عربيات الاطفاء بتاعتهم بايظة .. يعني هما هيصلحوها ولا يجوا يطفوا الحريق..

ماهو حاجة من اتنين .. يايصلحوها .. يا يجوا يطفوا.. دي حاجة تحير فعلا ..
بس أحب اطمن الجماهير العريضة .. العريضة جدا جدا .. ان مجلس الشورى أخد الشر وراح ............

التليفزيون : معالي دولة رئيس الوزراء ، تتهم حد معين بالتخطيط للحادث ؟

رئيس الوزراء : لالالالالالا انا لا اتهم احدا .. الدولة ليست لها أية عداءات مع أي أحد من أي نوع.. لكنى بحس انها متفلتش من توم وجيري ....

أنا بطرقي الذكية عرفت وانا على النت من كام يوم كده .. ان توم وجيري ناويين ينقلوا ساحة معاركهم الى منطقة مجلسي الشعب والشورى..!!

وانا برضه مبتهمش حد .. احنا جايين نهدي النفوس .....

التليفزيون : يقال معاليك ان هناك خسائر فادحة في أرشيف المجلس .. بما يضمه من كافه سجلات مجلس الشوري وأوراق لجان تقصي الحقائق بمجلس الشعب والشوري ، وكذلك كافه أوراق تأسيس كافه الأحزاب .. الخ الخ .. تعليقكم ايه على كده ؟

رئيس الوزراء : ورق ايه وسجلات ايه.. احنا بتوع ورق .. احنا عاوزين نبدأ عهد جديد .. احنا عايشين في عصر المعرفة والذكاء الصناعي .. واحب اطمن الجميع اننا نحتفظ بنسخة الكترونية من كافة الوثائق المصرية .. سواء العلنية او السرية .. وستجدوها على إسطوانة واحدة سعة 700 م ب عند سلومة الأقرع سنتر بجوار كشك عم عبتشو .. والسعر مفاجأة ........

التليفزيون : سيادة رئيس الوزراء كان بودنا نقعد مع حضرتك أكتر من كده ، لكن احنا كلنا عارفين مدى ضيق وقت معاليكم .. بالاضافة لتوجهكم لموقع الحادث الأن .. في رعاية الله يافندم...

رئيس الوزراء : انا باشكركم جميعا على المتابعة للموقف.. اولا بأول .. وطمنوا الشعب .. ميش هيتحرق .. أقصد دمه ميش هيتحرق تاني ان شاء الله وانا موجود فيها ..

زائد انه اللي عاوز حاجة يطلبها مني انا شخصيا ويتصل بي على الرقم ده 09006666
والسلام عليكم




2 تعليقات القراء:

غير معرف يقول...

مسدس صغير : انت عارف انا مين انا رئيس الوزرا ولازم اعرف مكانك واعرف انت ازاى ولعت مجلس الشعب يييييييه اقصد مجلس الشورى " اتلخبطت اصل انا سمعت ان انت هتولع فى مجلس الشعب "وكله سلف ودين..ههههههههههههه

قلم رصاص يقول...

مرحبا بك ياصلاح..لالالالا.. أقصد سيادة رئيس الوزراء..هههههههههههههههههه

وحمدلله على السلامة..نورت الكورة الأرضية كلها

وكل عام وانتم بخير
ورمضان كريم بقى

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Free Web Hosting